Vi har gjort stora insatser med kampanjarbetet för den svenska bokningstjänsten Bookingsweden.se i vår insats med att lyfta tjänsten till att bli ett naturligt val vid bokning av boenden i Sverige. Arbetet har skett på bred front där vi arbetat med allt från kampanjer i sociala medier till tv-reklam och tävlingar. Utmaningen har varit att slå sig in bland de stora aktörerna för att erbjuda en ärlig och pålitlig tjänst i en annars väletablerad och komplex bransch fylld av brus.
Kampanjarbetet i sin helhet
Vårt arbete med kampanjer har haft som huvudsakligt fokus att driva trafik till hemsidan samt att hitta erbjudanden som gör att våra användare vill boka sina boenden via oss. I en bransch som är fylld av erbjudanden och röda priser har vi velat erbjuda en svensk motsvarighet som är genomsyrad av ärlighet och trovärdighet. Vi tror att ärligheten varar längst och att vi genom att vara öppna med vårt erbjudande, och inte döljer massa avgifter och tilllägg, kommer vinna i det långa loppet. Arbetet med kampanjen har inte varit helt enkelt alla gånger. Dels har en utmaning varit att försöka skapa tillräckligt med trovärdighet att de potentiella kunderna kan tänka sig att skifta sin lojalitet från konkurrenter för att använda Bookingsweden.