God smak, vår smak eller genomtänkt design? Det är en relevant fråga och svaret är att alla alternativen är helt korrekta. En organisations logotyp representerar dess själ och bär med sig löften om såväl kvalitet som värderingar. Löften och värderingar som avsändaren måste ställa sig bakom och stötta i vått och torrt. Därför gäller målgruppens goda smak lika mycket som er egen. Vårt uppdrag är att lyfta fram er och och med strategiska verktyg bygga visuella koncept som håller såväl idag som imorgon.
Logotyper och grafiska profiler
Kreations arbetsätt för framtagning av visuella koncept, logotyper och grafiska profiler är metodiskt med känsla för feeling. Byrån har under flera års tid arbetat framgångsrikt med en visuell metod som involverar såväl organisationens hjärta som aktuella målgrupper i designprocessen.


Nya normer och krav för grafiska profiler
Dagens krav på en visuell identitet eller grafisk profil är omfattande och behöver innefatta ett praktiskt förhållningssätt till alla aktuella medier. Det innebär att hänsyn behöver tas till såväl trykt media som sociala kanaler och film. Inom Kreationgruppen har vi en unik sammansättning av kompetens som gör detta möjligt och ser till att ni får en leverans som håller för dagens krav.
Att jobba med sitt varumärke ger inblick i företagets själ
Inte sällan föregås ett profilarbete med en strategisk grund. Kreations arbetsmodell för logotyper, grafiska profiler och varumärken innefattar, om så önskas, även ett strategiskt arbete för att fastställa värden, erbjudanden och ett kommunikativt kärnbudskap. I grupp mer er och strategiska målgrupper stöter och blöter vi ert varför och tillika existensberättigande. Det är en utmanande process, men otroligt spännande och lärorikt.
Vill du ser fler exempel på våra grafiska arbeten med visuella identiteter besök vår samling av uppdrag!