fbpx

En prisvinnande kampanj för Seniorkortet

Kampanj för Kalmar länstrafik, sociala medier, print, TV
Dela på facebook
Dela på linkedin

Årets marknadsförare 2017

Med stor stolthet tog vi emot priset som årets marknadsförare under Gulfesten den 3 mars 2018 för det kampanjarbete som gjorts för Kalmar länstrafiks Seniorkort. Kampanjen har slagit stort och antalet resenärer som åker med seniorkortet toppar alla förväntningar. Kreation står bakom såväl idéarbete som strategi tillsammans med vår systerbyrå WeDoMotion som har hjälpt oss med att levandegöra vårt budskap. Tack!

 

Juryns motivering

”Med utgångspunkt i en traditionell bransch har årets marknadsförare i Kalmar län vågat sticka ut och tänka nytt. Kampanjen är humoristisk, iögonfallande och förmedlar sitt budskap på ett effektivt sätt. Detta i kombinationen med smarta placeringar har bidragit till att kampanjen har kunnat uppvisa mycket goda resultat, vilket placerar årets vinnare längst fram av finalisterna.”

Kampanj för lansering av nytt reskort för seniorer som bygger på ett gäng ostyriga pensionärer med barnasinnet kvar. Kampanjen fick enormt stort genomslag och kortförsäljning sköt i topp direkt. Kreation blev också ärade med priset för årets marknadsförare för denna kampanj.

Om kunden

Kalmar länstrafik ansvarar för regionens kollektivtrafik och i dagsläget tillhandahåller man cirka 260 bussförbindelser på länets vägar.

Du kanske också gillar...

KEY

vi söker kundansvarig

Vi söker en driven kundansvarig med stor förmåga att skapa affärer, både hos befintliga och nya kunder.